Skip to main content

Změny v aplikaci

2. 5. 2022 – nasazena distribuce K0744.0.4
  • Na formulářích „Evidence uchazečů“ (v modulu Zápis a modulu Přijímací řízení) je nově připravena funkčnost pro dohledání datových schránek pro uchazeče a jejich zákonné zástupce (u pole „Datová schránka“ je ikonka s lupou).
  • Na formuláři „Zadávání suplování“ v sekci „Hodiny k řešení“ je možno nově do sloupců „Učitel“, „Typ suplování“ a „Místnost“ vložit prázdnou položku (je možné opravit nechtěně zadané suplování bez nutnosti jeho ukládání a následného výmazu).
  • Na formuláři „Zadávání obecného suplování“ (volaný z formuláře „Zadávání suplování“ tlačítkem „Obecné suplování“) je dostupná nová funkčnost – po výběru třídy je možné tlačítkem „Nová skupina“ vytvořit nad vybranou třídou zcela novou skupinu, případně je nově možné pro náhradní hodinu vytvořit jednorázový seminář, tzv. „individuální výběr“. Novou funkčností je možné řešit např. suplování pro lyžařský výcvik bez nutnosti opuštění formuláře „Zadávání obecného suplování“.
  • Hromadná akce „Kopírování karty“ na školní matrice byla upravena tak, aby se při kopírování karty žáka/studenta nabízeli ke kopírování i položky adresy „část obce“ a „městská část“ (u adresy trvalé, přechodné i kontaktní). Zároveň má nově uživatel možnost na formuláři kopírovat i vazbu na existujícího zákonného zástupce.
  • Na zápisu do třídní knihy byla doplněna nová indikace, že v místnosti probíhá poslední „hodina“ v daný den. Indikace je na formuláři znázorněna ikonou klíče vpravo od výběru vyučovací hodiny a upozorňuje zapisující osobu, že by měla být učebna po ukončení výuky zamčena – již v ní neprobíhá a ani nebude probíhat v daný den žádná další výuka. Indikace se zobrazuje pouze v případě, že je zapisováno v den výuky.
  • Pokud se uživatel žák/student nebo zákonný zástupce registruje do aplikace, tak jej nově při psaní uživatelského jména upozorňujeme, že zadané uživatelské jméno již existuje. Stejná funkčnost byla doplněna i na formulář pro zakládání uživatele skrze aplikaci.
  • Nově lze na formuláři „Absence zdrojů“ přejít rychle k řešení suplování tlačítkem „Uložit a přejít na suplování“, po jehož stisku dojde k uložení absence a přechodu na formulář „Zadávání suplování“.
  • Na formuláři „Přehled žáka/studenta“ (volaný ze školní matriky) se nově zobrazuje i celkový průměr žáka/studenta dle uzávěrek.
  • Na formulářích „Učitelé“, „Vychovatelé“ a „Ostatní uživatelé“ bylo sjednoceno zadávání adres a zároveň byl doplněn našeptávač adres.
  • Na formuláři „Odeslané zprávy“ v tabulce s příjemci zprávy došlo ke změně zobrazení ve sloupci „Příjmení a jméno (třída)“. Pokud má příjemce kategorii „Zákonný zástupce“, tak se za příjmením a jménem zástupce zobrazí v závorce jeho děti (žáci/studenti, u kterých je zástupcem). Zobrazí se platné příjmení, jméno a třída žáka.
  • Na kartě žáka/studenta (formulář „Žáci/studenti“) je několik položek, kde se nabízí číselník RAST (státy, státní občanství, adresy apod.). Nyní se na těchto polích nabízí nový seznam hodnot, který obsahuje dvě sekce: 1) Nejčastěji používané – Zde se nabízí 5 nejčastěji používaných hodnot z číselníku RAST; 2) Vše – Zde jsou všechny položky z číselníku RAST jako doposud.
  • Byl vytvořen nový formulář „Evidence dětí zapsaných na jiné škole“ (je určen pro zřizovatele i pro jednotlivé školy). Slouží k evidenci dětí, které jsou spádové na dané škole nebo pro daného zřizovatele a škola/zřizovatel se dozvěděli, že dítě bylo přijato do jiné školy. Jedná se o informaci podle §34a nebo §36 školského zákona (pokud je dítě přijato na jinou než spádovou školu, oznámí ředitel této školy tuto skutečnost řediteli školy spádové). Pokud je formulář v aplikaci školy (ne zřizovatele) a škola není evidována pod zřizovatelem, pak se nebude zobrazovat tlačítko [Výběr ze seznamu spádových dětí].
  • Synchronizace s Office 365 nyní neprobíhá na základě správcovského účtu v Office 365, ale na základě API rozhraní MSGraph, kdy škola má nadefinovánu aplikaci pro komunikaci s API rozhraním s příslušným Tenant Id, Client Id a Client Secret a nastavena příslušná práva pro aplikaci.
  • Nově je v aplikaci možné nastavovat kompletně všechny parametry týkající se propojení s Office 365 a Google Apps. Byl upraven stávající formulář „Nastavení Online schůzek“, který je nyní určen pouze pro nastavení propojení s Google Apps a jmenuje se nově „Nastavení Google Apps“. Dále byl vytvořen nový formulář čistě pro nastavení propojení s Office 365, který se nazývá „Nastavení Office 365“, kde se nastavují všechny parametry pro propojení s Office 365 včetně nastavení online schůzek. Zároveň se na formuláři „Nastavení Office 365“ při stisku tlačítka „Uložit“ kontroluje nastavení přímo vůči Office 365 a zobrazují se případné chybové hlášky v případě zadání špatného TenantId, ClientID nebo Client Secret. Oba formuláře naleznete v menu Správa aplikace – Správa Office 365 / Google Apps.
  • Na formuláři „Žáka/Studenta v období“ v menu „Třídní kniha – Zadávání absence“ se nově u hodin, kde má žák/student vyznačenu absenci a v dané době nemá evidovanou výuku, zobrazuje ikonka vykřičníku. Učitel tak může snadno nalézt hodiny daného žáka/studenta, které neproběhli a vyznačit u nich příslušný stav.
  • Na výpisu hodnocení žáka/studenta je opravena chyba, kdy nebylo možné zobrazit hodnocení žáka, který již není žákem/studentem školy.
  • Opraven export do excelu na formuláři „Zkušební komise“ v modulu Maturity, závěrečné zkoušky a absolutoria.
  • Oprava upozornění při zápisu do třídní knihy na paralelně probíhající školní akci. Chybně se nevypisovali všichni žáci/studenti (všech tříd), účastnící se školní akce.
  • Optimalizace načítání informace o nezapsané předchozí hodině na formuláři „Zápis do třídní knihy“.
  • Optimalizace načítání formuláře pro zadávání hodnocení.
  • Optimalizace načítání formuláře „Plán práce“.
  • Vytvořeny nové tiskové sestavy pro zápis MŠ a ZŠ pro Lex Ukrajina na základě vzorů od MŠMT pro ukrajinsky mluvící zákonné zástupce. Tyto sestavy jsou pouze doplňkové k oficiálním českým sestavám. Jedná se o tyto sestavy:
    1. Žádost o přijetí k základnímu vzdělávání (údaje z evidence uchazečů) – ukrajinsky
    2. Rozhodnutí o přijetí (ZŠ) – ukrajinsky
    3. Rozhodnutí o nepřijetí (ZŠ) – ukrajinsky
    4. Žádost o přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání (údaje z evidence uchazečů) – ukrajinsky
    5. Rozhodnutí o přijetí k předškolnímu vzdělávání (MŠ) – ukrajinsky
    6. Rozhodnutí o nepřijetí k předškolnímu vzdělávání (MŠ) – ukrajinsky
  • Upraveny některé tiskové sestavy pro zápisy do MŠ – Byla přidána pole „Zdravotní pojišťovna“ a „Číslo pojištěnce“. Jedná se o tyto sestavy:
    1. Žádost o přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání (údaje z elektronické přihlášky)
    2. Žádost o přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání (údaje z evidence uchazečů)
    3. Žádost o přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání s vyjádřením lékaře (údaje z elektron. přihlášky)
    4. Žádost o přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání s vyjádřením lékaře (údaje z evidence uchazečů)
25. 3. 2022
  • Nový parametr „Automaticky zakládat uživatele Office 365“ v kategorii parametrů „Office 365“. Tento parametr umožňuje zapínat a vypínat automatické zakládání účtů v Office 365, pokud škola využívá propojení Školy OnLine s Office 365.
  • Oprava funkčnosti tlačítka „Tisk do PDF“ v tiskových sestavách v režimu náhledu tiskové sestavy.
25. 4. 2022
  • Byly upraveny tiskové sestavy s plánem práce („Plán práce v daném období“ a „Plán práce po měsících“) – nyní se v sestavách zobrazují i poznámky ke dni/týdnu resp. jejich zobrazení je možné nastavovat parametrem při generování sestavy.
14. 3. 2022
  • Do číselníků RAZD (číselník Zahájení docházky do základní školy) a RAZV (číselník Zahájení vzdělávání na SŠ/VOŠ/konzervatoři) byly přidány nové položky „Přijetí uprchlíka z Ukrajiny“ s kódem „U“.
24. 2. 2022 – nasazena distribuce K0743.0.1
  • V aplikaci je nyní možné načítat přihlášky s QR kódem obsahujícím dvojobor.
  • Na kartě dítěte pro mateřské školy byly přidány položky „Místo narození“, „Okres narození“ a „Stát narození“.
  • Na formuláři „Uzávěrka třídního učitele“ je doplněno upozornění. To se zobrazí ve chvíli, kdy alespoň jeden ze zobrazených žáků/studentů nemá uzavřeny všechny předměty a parametr „Povolit zadání celk. hodnocení, i když nejsou všechny uzávěrky předmětů“ má škola nastaven na hodnotu NE. Žákovi, který nemá uzavřeny všechny předměty nelze vyplnit celkové hodnocení a uživatel nevěděl, z jaké důvodu k situaci dochází.
  • Upravena funkčnost formuláře „Vyhledání kontaktů žáků/studentů“ – nově zohledňuje také absenci žáka/studenta, pro kterého jsou vyhledávány kontakty.
  • Aktualizován rejstřík škol k datu 21.1.2022.
  • Aktualizace ceníku s cenami od 1.1.2022.
  • Na formuláři „Žáci/studenti“ (menu „Evidence osob – Školní matrika“) je zamezeno duplicitnímu vložení osoby (zabránění opakovanému stisku tlačítka pro uložení).
  • Na formuláři „Třídy“ (menu „Správa aplikace – Číselníky“) je zamezeno duplicitnímu vložení třídy při vícenásobném stisku tlačítek „Uložit“ nebo „Uložit a nový“.
  • Na formuláři „Spuštění testu“ v modulu Výukové zdroje je zamezeno vícenásobnému stisknutí tlačítka „Odevzdat test“.
  • Na výpisu hodnocení žáka/studenta je opravena chyba, kdy nebylo možné zobrazit hodnocení žáka, který již není žákem školy.
  • Oprava sestavy „Přehled všech podpůrných opatření čerpaných žákem/studentem“ – správný tisk i v případě, kdy jsou podpůrná opatření až na druhém a dalším doporučení dle datumu jejich vydání.
  • Oprava chybného vyhodnocování volných místností při spojování vícehodinových výuk – volnost místností se aktuálně vyhodnocuje přes celou dobu spojovaných výuk.
  • Opraven tisk individuálního rozvrhu žáka/studenta na formuláři „Tisk rozvrhů“ (volba „Individuální rozvrh dítěte/žáka/studenta“), kdy se chybně tiskl rozvrh žáka/studenta v případě jeho přesunu ze jedné třídy do druhé třídy.
  • Došlo ke změně vzhledu upozornění při změně školy žáka/studenta (změna pole „Škola“ v matrice žáka/studenta).
  • Opraveno zobrazení hodiny v rozvrhu (problém byl s hodinou nasazenou v čase, pokud mezi hodinami nebyla přestávka).
  • Upraveno zobrazování pole „Hodnocení“ na formuláři „Výchovná opatření a hodnocení chování“. Pokud je parametr „Způsob zadávání hodnocení“ na staven na hodnotu „Procenta“ a pole „Druh hodnocení“ je ve filtru nastaven na „Hodnocení chování“, pak se pole „Hodnocení“ nezobrazuje.
  • Optimalizace procesu synchronizace uživatelů s Office 365.
  • Nová tisková sestava „Export žáků/studentů a kontaktů zákonných zástupců pro PCR testování“ – vyexportuje základní údaje o žácích/studentech (příjmení, jméno, třídu, adresu, rodné číslo a kód zdravotní pojišťovny) a kontakty na jejich zákonné zástupce (příjmení, jméno, e-mail a telefon) pro potřeby PCR testování.
  • Upravena tisková sestava „Katalogový list SŠ“ s ohledem na dvojobory. V kolonce „Obor vzdělání“ se nyní zobrazuje i doplňující obor oddělený čárkou.
  • Úprava tiskové sestavy „Potvrzení o studiu (s datem vzdělávání od – do)“ tak, aby respektovala i přerušení vzdělávání.
4. 2. 2022 – nasazena distribuce K0742.0.12
  • Na formulářích „Vyhledání kontaktů žáků/studentů“ a „Export dat pro hygienickou stanici“ zapracována změna ochranné lhůty po prodělání nemoci / posledním PCR pozitivním testu v délce 30 dnů. Zároveň nejsou v exportech uvedeni žáci vzdělávající se podle §38 a §41.
  • Nové tiskové sestavy „Seznam zaměstnanců – testování COVID-19 (včetně data narození, rod. čísla a zdrav. pojišťovny)“ a „Seznam žáků ve třídách – testování COVID-19 (včetně data narození, rod. čísla a zdrav. pojišťovny)“, obsahující i datum narození, rodné číslo a kód zdravotní pojišťovny osob, které mají/nemají být testovány.
31. 1. 2022
  • Úprava tiskových sestav „Seznam žáků ve třídách – testování COVID-19“ a „Seznam zaměstnanců – testování COVID-19“ se seznamy osob k testování pro COVID-19 s ohledem na změnu ochranné lhůty na 30 dní
  • Nové tiskové sestavy „Počty známek v předmětech třídy (na šířku)“ a „Počty známek v předmětech třídy (na výšku)“ zobrazující počty známek z průběžného hodnocení
26. 1. 2022 – nasazena distribuce K0742.0.9
  • Upraveny formuláře aplikace tak, aby správně zobrazovali, pracovali s evidencí dvojoboru v číselníku oborů. Jedná se např. o formuláře v modulu Přijímací řízení – přijímací zkoušky, formuláře učebních plánů.
  • Na formuláři „Převod úvazků mezi obdobími“ (menu „Správa aplikace – Převod dat“) je zamezeno opakovanému stisku tlačítka „Uložit převáděná data“.
  • Na formuláři „Zpráva třídního učitele“ (menu „Hodnocení – Statistiky a přehledy“) se zobrazuje v sekci „Výchovná opatření ředitele školy“ i výchovné opatření typu „Vyloučení“.
  • Optimalizace výběru dat na formuláři „Zadávání suplování“.
  • Aktualizace RÚIAN k 31.12.2022.
  • Úprava tiskových sestav s vysvědčeními pro SŠ s ohledem na dvojobory. Jedná se o tyto sestavy:
    1. Ročníkové vysvědčení střední školy a konzervatoře – do 18 povinných předmětů (bianco)
    2. Ročníkové vysvědčení střední školy a konzervatoře – do 30 povinných předmětů (bianco)
    3. Ročníkové vysvědčení střední školy a konzervatoře – klasifikací i slovním hodnocením (bianco)
    4. Ročníkové vysvědčení střední školy a konzervatoře – slovní hodnocení (bianco)
    5. Ročníkové vysvědčení střední školy a konzervatoře – do 18 povinných předmětů
24. 1. 2022
  • Oprava tiskové sestavy „Přihláška ke vzdělávání – studiu ve SŠ (denní forma) – 9. ročník s údaji o zaevidované škole“ – oprava překrytí polí u školního roku a pololetí na druhé straně
  • Úprava tiskových sestav s výpisy vysvědčení pro SŠ s ohledem na dvojobory. Jedná se o tyto sestavy:
    1. Výpis z vysvědčení pro SŠ (1. pololetí)
    2. Výpis z vysvědčení pro SŠ (1. pololetí) – klasifikace a slovní hodnocení
    3. Výpis z vysvědčení pro SŠ (1. pololetí) – slovní hodnocen
    4. Výpis z vysvědčení pro SŠ (1. pololetí, jednostránkový)
21. 1. 2022 – nasazena distribuce K0742.0.5
  • Byla upravena tvorba QR kódu pro přihlášky k dalšímu vzdělávání s ohledem na dvojobory. Nově jsou ukládány oba obory, pokud se žák hlásí na dvojobor.
  • Opravena funkčnost tlačítek „Vymazat celý text“ a „Vložit názvy předmětů se slovním hodnocením“ na formulář „Slovní hodnocení“ na zjednodušeném zadávání vysvědčení – již neprovádí výmaz původního textu.
  • Optimalizace dotazů na formuláři pro trasování kontaktů.
  • Optimalizace načítání informace o počtu nepřečtených zpráv.
  • Na formuláři „Kontrola a tisk ročníkového vysvědčení“ je opraveno zobrazení hodnoty v poli „Vzdělávání se uskutečnilo podle školního vzdělávacího programu“ v případě, že má žák/student nastavený §41.
18. 1. 2022 – nasazena distribuce K0742.0.3
  • Vznikl nový formulář „Druhy poznámek žáka/studenta“ (menu „Správa aplikace – Číselníky“). Formulář umožňuje úpravu stávajících, případně tvorbu nových druhů poznámek žáků/studentů v třídní knize.
  • Úpravy spojené s evidencí dvojoborů – uoravilo se několik formulářů aplikace tak, aby správně zobrazovali, pracovali s evidencí dvojoboru v číselníku oborů. Jedná se např. o formuláře v modulu Přijímací řízení – přijímací zkoušky, formuláře učebních plánů.
  • Vznikl nový parametr „Kontrola většího počtu příjemců zpráv pro upozornění“, umožňující nastavení kontroly více příjemců v odesílané zprávě v modulu Komunikace. Po nastavení parametru se při odesílání zprávy většímu počtu příjemců zobrazuje upozornění a předchází se tak nechtěnému odeslání zprávy nesprávným příjemcům.
  • Rozšíření kopírování z tiskových sestav aplikace Škola OnLine do tiskových sestav organizace – nově je možné kopírovat i více vybraných sestav najednou (dříve bylo kopírování nutné provádět po každé sestavě zvlášť).
  • Na formulář „Ostatní uživatelé“ (menu „Evidence osob – Zaměstnanci školy“) byla doplněna nová pole pro možnost evidence rodného čísla, datumu narození, státního občanství a kódu zdravotní pojišťovny. Důvodem je potřeba škol vydávat potvrzení o pozitivním covid testu nebo předávání covid dat na KHS, jejichž součástí jsou i tyto údaje.
  • Na formuláři „Suplování dozorů“ (menu „Rozvrh a suplování – Dozory“) došlo ke změně zobrazení učitelů při jejich výběru do suplování dozoru. Učitelé, kteří jsou volní na suplování mají nově za jménem (V).
  • Na formuláři „Absence žáků/studentů ve třídách“ (menu „Třídní kniha – Výpis absence“) přibyl výběrový seznam „Skupina“, pomocí kterého může uživatel omezovat výpis daných žáků/studentů pouze pro danou studijní skupinu.
  • Zabránění možnosti vzniku duplicitního suplování na formuláři „Spojení hodin“, „Výměny hodin“ a „Přesun hodin“ po stisknutí CTRL+R (CTRL+F5).
  • Upraveno formátování polí při náhledu testu a tisk testu v modulu Výukové zdroje, tak aby byly lépe viditelné.
  • Oprava validací na formuláři „Evidence uchazečů“ při změně výběrového seznamu „Škola“ – validace se již neprovádí při změně výběrového seznamu „Škola“, ale až při ukládání karty uchazeče.
  • Optimalizace načítání informací o žácích/studentech na formuláři pro čtvrtletní a pololetní uzávěrku učitele.
  • Oprava výčtu žáků v upozornění na paralelně probíhající školní akci na zápisu do třídní knihy.
  • Optimalizace načítání ÚIV číselníků, číselníky se načítají pouze jednou a pak se již uchovávají v paměti na aplikačním serveru.
  • Na formuláři „Výpis suplování učitele“ byl opraven výpočet odpadlých hodin učitele.
  • Je zamezeno používání aplikace v rámci iFrame, tím předcházíme clickjackingu.
  • Oprava předvyplňování datumů na formuláři „Žáka/Studenta v období“ (menu „Třídní kniha – Zadávání absence“) na přelomu školních roků, případně v minulém/budoucím školním roce.
  • Oprava zobrazování hlavičky aplikace na mobilních zařízeních.
  • Oprava opakovaného generování tiskových sestav každé tři minuty.
  • Oprava formuláře „Změna místnosti hodiny“ (menu „Rozvrh a suplování – Suplování“) – již nedochází k nechtěnému nastavení příznaku „Odlišný čas výuky“ na vyřešené hodině na formuláři „Zadávání suplování“.
  • Opravy stylování při tisku formulářů po stisku obecného tlačítka pro tisk v pravém horním rohu formuláře.
  • Opravena problematická funkčnost příznaků „Příchody“ a „Odchody“ na formuláři „Příchody a odchody“ (menu „Správa aplikace – Docházkový systém“).
  • Optimalizace načítání údaje o studijní skupině/třídě u rozvrhové události obecně v celé aplikaci.
  • Optimalizace výběrů dat na formuláři „Spojení hodin“.
  • Oprava řazení výběru třída na formuláři „Vyhledání kontaktů žáka/studenta“.
  • Byly vytvořeny nové sestavy s přijetím/nepřijetím pro přijímací řízení VOŠ:
    1. Rozhodnutí o přijetí (VOŠ)
    2. Rozhodnutí o přijetí – pro tisk z evidence uchazečů (VOŠ)
    3. Rozhodnutí o nepřijetí (VOŠ)
    4. Rozhodnutí o nepřijetí – pro tisk z evidence uchazečů (VOŠ)
  • Byly vytvořeny nové sestavy s přijetím/nepřijetím pro přijímací řízení konzervatoře:
    1. Rozhodnutí o přijetí (KON)
    2. Rozhodnutí o přijetí – pro tisk z evidence uchazečů (KON)
    3. Rozhodnutí o nepřijetí (KON)
    4. Rozhodnutí o nepřijetí – pro tisk z evidence uchazečů (KON)
  • Byly přejmenovány původní sestavy s přijetím/nepřijetím pro střední školy na (z názvu bylo odebráno „, KON, VOŠ“ v závorce a upraven popis sestav, obsah sestav se neměnil):
    1. Rozhodnutí o přijetí (SŠ)
    2. Rozhodnutí o přijetí – pro tisk z evidence uchazečů (SŠ)
    3. Rozhodnutí o nepřijetí (SŠ)
    4. Rozhodnutí o nepřijetí – pro tisk z evidence uchazečů (SŠ)
  • Byly upraveny tiskové sestavy přihlášek ke vzdělávání pro denní studium s údaji o zaevidované škole s ohledem na tisk dvojoboru (doplňujícího oboru).
  • Úprava tiskové sestavy „Třídní kniha pro MŠ“ – V sekci „Nepřítomné děti“ jsou uváděny pouze děti, které mají vyznačenu v daný den alespoň jednu nepřítomnost (nepřítomnost alespoň v jednom denním bloku). Pokud dítě nemá docházku evidovanou, pak v této sekci nebude uvedeno. Zároveň do sestavy přidán nový parametr „Tisknout denní záznamy o vzděl. činnostech a nepřítomné děti“, který umožňuje říci, zdali chce uživatel tisknout denní záznamy o vzdělávací činnosti a nepřítomné děti za příslušný týden.
  • Úprava tiskové sestavy „Poznámky žáků v třídní knize“ s ohledem na nový „Číselník druhů poznámek žáka/studenta“.
4. 1. 2022 – nasazena distribuce K0741.0.18
  • Změny formuláře „Export dat pro hygienickou stanici“ (menu „Výstupy – Export dat“): 1) Při otevření formuláře je příznak „Exportovat i žáky/studenty v ochranné lhůtě 180 dní po prodělaném onemocnění nebo očkované“ zaškrtnutý. 2) Je upraven výběr žáků, pokud není zaškrtnutý příznak „Exportovat i žáky/studenty v ochranné lhůtě 180 dní po prodělaném onemocnění nebo očkované“. Osoba s prodělaným covidem v ochranné lhůtě 180 dnů se vyhodnocuje podle vyznačeného data na poli „PCR test – Datum posledního pozitivního testu“ na formuláři „Evidence testů na COVID-19“. Podmínka: „PCR test – Datum posledního pozitivního testu“ + 180 dní > „aktuální datum“
  • Na formuláři „Vyhledání kontaktů žáků/studentů“ (menu „Rozvrh a suplování – Statistiky a přehledy“) je upraven výběr žáků, pokud není zaškrtnutý příznak „Exportovat i žáky/studenty v ochranné lhůtě 180 dní po prodělaném onemocnění nebo očkované“. Osoba s prodělaným covidem v ochranné lhůtě 180 dnů se vyhodnocuje podle vyznačeného data na poli „PCR test – Datum posledního pozitivního testu“ na formuláři „Evidence testů na COVID-19“. Podmínka: „PCR test – Datum posledního pozitivního testu“ + 180 dní > „Datum od na formuláři“
  • Na formuláři „Evidence testů na COVID-19“ (menu „Evidence osob – Školní matrika“ nebo „Evidence osob – Zaměstnanci školy“) se změnil popis sloupců – bylo doplněno slovo „samotest“. Nově se tedy zobrazuje v záhlaví „Antigenní test (samotest)“.
  • Úpravy tiskových sestav s COVID-19: 1) Potvrzení o pozitivním výsledku antigenního testu – žák/student, 2) Potvrzení o pozitivním výsledku antigenního testu – učitel
22. 12. 2021 – nasazena distribuce K0741.0.16
  • Formulář „Evidence testů na COVID-19“ (menu „Evidence osob – Školní matrika“ nebo „Evidence osob – Zaměstnanci školy“) byl rozšířen o evidenci nových datumových sloupců. Nyní můžete evidovat zvlášť datumy posledních pozitivních/negativních testů pro antigenní test a zvlášť pro PCR test. Zároveň přibyl nový datumový sloupce „Datum očkování posilující dávkou“.
  • Formulář „Vyhledání kontaktů žáků/studentů“ (menu „Rozvrh a suplování – Statistiky a přehledy“) nyní respektuje nově přidané sloupce na formuláři „Evidence testů na COVID-19“. Zároveň je nově na formuláři kromě rozvrhu zohledňována i zadaná docházka. Tj. pokud má žák/student rozvrhovánu výuku s pozitivně testovanou osobou, ale ve sledované době má v docházce této výuky nastavenu nepřítomnost, pak se žák/student v trasování nezobrazí.
  • Vznikl nový formulář „Export dat pro hygienickou stanici“ (menu „Výstupy – Export dat“). Tento formulář poskytuje stejný výstup pro krajské hygienické stanice jako formulář „Vyhledání kontaktů žáků/studentů“ s tím rozdílem, že umožňuje výběr osob, které se mají přímo zařadit do výstupu pro KHS (nevyhledává se podle rozvrhu). Navíc umožňuje výběr pro celé třídy nebo celou školu (pokud se nezadá žádná třída). Formulář z exportu následně vylučuje žáky/studenty, kteří prodělali nemoc COVID-19 nebo byli již očkováni (viz zadaná data na formuláři „Evidence testů na COVID-19“).
19. 11. 2021 – nasazena distribuce K0741.0.3
  • Úprava výstupu na formuláři „Vyhledání kontaktů žáků/studentů“ (menu Rozvrh a suplování – Statistiky a přehledy) pro Krajské hygienické stanice. Výstup po stisku tlačítka „Export seznamu kontaktů“ byl upraven na základě komunikace s pracovníky Národní agentury pro komunikační a informační technologie, pod které spadá i projekt Chytré karantény. Formát souboru se změnil z „.xls“ na novější formát „.xlsx“ a exportovaný soubor byl rozšířen o nové údaje jako např. adresu žáka/studenta, kontaktní údaje na zákonného zástupce, rodné číslo a zdravotní pojišťovnu žáka/studenta.
  • Úprava tiskové sestavy „Třídní kniha pro MŠ“ – oprava zobrazování jednotlivých částí třídní knihy dle nastavených parametrů na formuláři pro tisk třídní knihy MŠ.
11. 11. 2021 – nasazena distribuce K0741.0.1
  • Texty a hlášky v aplikaci Škola OnLine, které obsahují slova „žák/student“ (a jejich různé pády) se nyní zobrazují s ohledem na příslušný typ školského zařízení. Pokud je jedná o mateřskou školu, používá se slovo „dítě“. Pokud je jedná o základní nebo střední školu nebo konzervatoř, používá se slovo „žák“. Pokud se jedná o vyšší odbornou školu, používá se slovo „student“. Pokud existuje kombinace typů školských zařízení (např. ZŠ + SŠ), pak se používá slovo „žák/student“ apod. Tyto změny zatím nejsou provedeny v názvech formulářů a menu.
  • Vznikl nový formulář „Nastavení online schůzek“ pro nastavení oprávnění k vytváření online schůzek ze strany administrátorů. Současně s přípravou formuláře byla v menu „Správa aplikace/Nastavení“ přejmenována položka menu „Správa Office 365“ na „Správa Office 365 / Google Apps“, kde je nový formulář zařazen.
  • Aktualizace číselníku RAKV (Kód věty) – byly doplněny kódy 6, 7, a 9.
  • Aktualizace číselníku RUIAN k 31.10.2021.
  • Aktualizace rejstříku škol k datu 30.9.2021.
  • Aktualizace komponent Stimulsoft pro tiskové sestavy na verzi 2021.3.7.
  • Upraven export ze školní matriky pro MŠMT – exportují se i žáci, kteří plní PŠD podle § 38 odst. 1, písm. b) ŠZ a podle § 38 odst. 1, písm. d) ŠZ v tzv. „evropské škole“.
  • Na formuláři „Žáci/Studenti ve třídě“ (zobrazí se po stisku tlačítka „Složení“ na formuláři „Třídy“) je pod seznamem žáků/studentů doplněna ikonka s tiskárnou pro možnost generování tiskových sestav. Školy tak mohou na složení třídy generovat tiskové sestavy stejně jako na formuláři „Žáci/Studenti“.
  • Na formuláři „Evidence uchazečů“ v modulu „Zápisy“ pro ZŠ a MŠ byl opraven vzhled na záložce „Informace o zápisu“ (nezobrazují se „nevzhledné“ mezery mezi některými položkami).
  • Na formuláři „Úložiště dokumentů“ v modulu „Úložiště dokumentů“ se nyní zobrazuje informativní hláška v případě, že přihlášený uživatel nemá přístup k žádné složce.
  • Na formuláři „Automatické přijetí“ v modulu „Přijímací řízení“ bylo odstraněno nežádoucí překrývání názvu sloupců a provedeny drobné vizuální korekce.
  • Na formuláři „Přehled práce učitelů“ (menu Správa aplikace – Statistiky a přehledy) byl opraven nefunkční export do MS Excel.
  • Oprava zobrazení hodin výuky žáka/studenta na formuláři pro zadání absence žáka/studenta v období. Chyba se projevovala u obecné vícehodinové události.
  • Oprava zobrazení příznaku předškoláka při zápisu docházky dětí do MŠ. Před opravou se zobrazovala poslední nastavená hodnota a nikoliv platná hodnota z historie k příslušnému datu.
  • Oprava zobrazování výčtu žáků/studentů v upozornění na paralelně probíhající školní akci při zápisu do třídní knihy.
  • Oprava nastavení exportu i vlastní export do MS Excel na formuláři „Výpis knihovny“ v modulu „Knihovna“.
  • Na číselníku tříd (formulář „Třídy“) se nyní správně zobrazuje celkový počet dětí/žáků/studentů v závislosti na vybrané škole.
  • Oprava zobrazování jména třídního učitele na formulářích „Výpis třídní knihy“ a „Tisk třídní knihy“ v případě, že došlo ke změně příjmení během daného roku.
  • Oprava mazání žáka/studenta – nyní je možné smazat i osobu, která má evidovaný test na Covid nebo záznam v docházce do mateřské školy.
  • Oprava nefunkčního exportu budov do MS Excel na formuláři „Budovy“.
  • Oprava zobrazování začátku výuky žáka/studenta v e-mailem/SMS předávané informaci zákonnému zástupci v souvislosti s příchodem žáka/studenta dle docházkového systému.
  • Optimalizace výběru dat na formuláři „Probrané učivo“ pro žáky/studenty a jejich zákonné zástupce.
  • Optimalizace vstupu na formulář „Hodnocení v předmětu“ v modulu „Hodnocení“.
  • Optimalizace načítání data zahájení a ukončení na kartě žáka/studenta.
  • Optimalizace načítání formuláře se seznamem školních akcí.
  • Nová tisková sestava „Docházkový list (prázdný)“ – vygeneruje prázdný (nevyplněný) docházkový list pro jednotlivé třídy a dny pro daný kalendářní měsíc. Při generování je nutné zadat omezení na příslušný měsíc daného kalendářního roku. Např. „9“ pro měsíc „září“ nebo „1“ pro měsíc „leden“.
  • Upraveny tiskové sestavy s potvrzením o studiu: „Potvrzení o studiu“, „Potvrzení o studiu (s datem vzdělávání od – do)“ a „Potvrzení o studiu (s datem vzdělávání od)“. Do sestav je přidána forma vzdělávání (dovětek „v denní/dálkové/kombinované/distanční/večerní formě studia“).
  • Úprava tiskové sestavy „Třídní kniha pro MŠ“ – úpravy zobrazování počtu přítomných dětí dle nového způsobu evidence + změna zobrazování přítomnosti/nepřítomnosti/omluvené absence/částečné absence – nyní se zobrazuje stejně jako na formuláři, tj. hodnoty „-„, „/“, „O“ a „Č“.
5. 11. 2021 – nasazena distribuce K0740.0.28
  • Úprava formuláře „Vyhledání kontaktů žáků/studentů“ (menu Rozvrh a suplování – Statistiky a přehledy) na základě komunikace s pracovníky Národní agentury pro komunikační a informační technologie, pod které spadá i projekt Chytré karantény. Byl upraven sloupec „Datum kontaktu“, kde místo původního prvního kontaktu s osobou v zadaném období je zobrazován datum posledního kontaktu v zadaném období. V exportovaném excelovském souboru (po stisku tlačítka „Export seznamu kontaktů“) je pak nově daty plněn i sloupec „Poznámka“ a to hodnotou „Spolužák C+, <název třídy>, <název organizace>“.
  • Úprava formuláře „Výsledky testů“ v modulu „Výukové zdroje“ – pokud nejsou žádné nové výsledky testu žáků/studentů k vyhodnocení a všechny výsledky testu již byly propsány do modulu hodnocení, pak není aktivní tlačítko „Zapsat výsledky do hodnocení“. Na tlačítku je zobrazen tooltip „Výsledky již byly zapsány“.
26. 10. 2021 – nasazena distribuce K0740.0.23
  • Oprava duplicitního zobrazování neaktivních místností ve výběrového seznamu s místnostmi na detailu formuláře „Inventář“ v modulu Inventář.
  • Úprava tiskové sestavy „Žádost o ošetřovné při péči o dítě“ – upravena tak, aby již neobsahovala hodnoty, které již není možné používat dle současných nařízení ohledně COVID-19. Výchozí hodnoty proměnných byly upraveny tak, aby šla sestava používat obecně, tj.  proměnná „Uzavřeno od“ je nyní nastavena ve výchozím stavu na aktuální datum, „Uzavřeno do“ na aktuální datum + 14 dní, proměnná „Z nařízení orgánu“ a „Důvod uzavření“ je nastavena na hodnotu „<< doplní škola >>“. Při generování je nutné tyto hodnoty správně nastavit dle orgánu, který případnou karanténu školy nařídil (většinou to budou zřejmě Krajské hygienické stanice) a na základě jakého důvodu.
21. 10. 2021 – nasazena distribuce K0740.0.21
  • Změna v suplování dozorů – učitelé, kteří se původně nenabízeli z důvodu jiné výuky, jiného dozoru apod. se nyní nabízejí na konci seznamu a jsou obarveni červeně.
19. 10. 2021 – nasazena distribuce K0740.0.19
  • Úprava všech tiskových sestav s výpisy suplování – nastaveno omezení max. počtu generovaných záznamů, aby nedocházelo k vypršení časového limitu při generování neomezených sestav.
14. 10. 2021 – nasazena distribuce K0740.0.17
  • Upraven výpočet oddílu VIII: a IX. výkazu S 1-01. Pokud má dítě jako první postižení uveden kód 0T nebo OM, pak je pro výpočet použit kód druhého postižení.
12. 10. 2021 – nasazena distribuce K0740.0.15
  • Nový formulář „Souhlas s personalizací obsahu“ – formulář se zobrazí uživateli po přihlášení a umožňuje uživateli udělení nebo odmítnutí souhlasu se zobrazováním specificky zaměřených sdělení.
  • Úprava mechanismu vykazování konání maturitní zkoušky osobou, která nebyla žákem školy, při exportu dat na MŠMT.
2. 10. 2021 – nasazena distribuce K0740.0.8
  • Oprava chyby při odesílání zapomenutého hesla v případě, že má uživatel v uživatelském jméně speciální znaky jako např. +!#$%^&* apod.
  • Oprava ukládání třídy při zakládání nového dítěte v mateřské škole.
30. 9. 2021 – nasazena distribuce K0740.0.6
  • Opravena zobrazování dětí ve školní matrice MŠ v případě přístupu „dalších“ třídních učitelů.
  • Úprava tiskové sestavy „Přehled absence žáků pro školní jídelnu“ – změna filtrování dle data (místo „>=“ a „<=“ dáno „>=“ a „<„)
21. 9. 2021 – nasazena distribuce K0740.0.2
  • Zapracovány změny výkazu S1-01 pro mateřské školy (menu Výstupy – Výkaz S1-01 o MŠ) tak, aby odpovídal požadavkům MŠMT k 30.9.2021. Za účelem výpočtu tohoto výkazu rovněž na formuláři „Žáci/Studenti“ ve školní matrice MŠ přibyly na záložce „Probíhající vzdělávání“ dva nové příznaky: „Vzdělávání podle §34 odst. 10 ŠZ“ a „Individuální vzdělávání podle §34b ŠZ“. Zároveň je na formuláři „Výkaz S1-01 o MŠ“ nyní možné exportovat výkaz do souboru v CSV formátu. Soubor je následně možné nahrát na servery MŠMT. Pokud má škola více částí/pracovišť, pak je nutné exportovat výkaz po jednotlivých částech/pracovištích.
  • Na formuláři „Třídy“ je nyní nově pro mateřské školy definovat více třídních učitelů.
  • Oprava zobrazení fotografie dítěte na formuláři „Účastníci v oddělení“ pro vychovatele daného oddělení v modulu Školní družina/školní klub.
12. 9. 2021 – nasazena distribuce K0739.0.2
  • Implementace nového způsobu předávání XML souborů při exportu školní matriky pro MŠMT. Nyní již není nutné soubory ukládat na lokální počítač a následně je nahrávat do uživatelského rozhraní Matrik MŠMT, ale lze je rovnou odesílat na servery MŠMT prostřednictvím API a to jak pro testovací, tak ostrý server MŠMT. Více se můžete dočíst v tomto článku a v něm přiloženém dokumentu.
  • Na formulář pro registraci uživatelů do aplikace Škola OnLine přibyla kontrola obsazeného uživatelského jména. Nový uživatel tak rovnou při volbě svého uživatelského jména vidí, zdali je obsazeno či nikoli.
  • Při importu rozvrhu z aSc Rozvrhy do Školy OnLine již import nespadne na chybu v případě, že je stejný učitel definován u jednoho úvazku vícekrát.
  • Oprava přenosu speciálních místností „Místnost mimo školu“, „Distanční výuka“ a „Samostudium“ při importu úvazků z aplikace Bakaláři Rozvrh hodin do Školy OnLine.
  • Oprava způsobu filtrování dle třídy a učebny na formuláři „Převod úvazků mezi obdobími“.
  • Oprava tisku náhledu testu vyučujícím z formuláře „Náhled testu“ v modulu Výukové zdroje. V tisku jsou již správně zobrazovány checkboxy a radiobuttony se zvolenými odpověďmi u otázek typu „1 z N“ nebo „M z N“.
  • Nová tisková sestava „Evidenční list dítěte“ pro mateřské školy.
18. 8. 2021 – nasazena distribuce K0738.0.0
  • V návaznosti na nařízení vlády ohledně soustavy oborů vzdělání (https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2010-211) je možné mít tzv. obory vzdělání poskytující střední vzdělání s výučním listem a střední vzdělání s maturitní zkouškou. Formulář „Obory vzdělání“ nyní umožňuje tyto obory evidovat. U těchto oborů se pak zobrazí pole „Kód a název doplňujícího oboru“ a „Délka studia doplňujícího oboru“.
  • Na formuláři „Elektronická omluvenka“ pro zákonného zástupce v MŠ (aplikace Digiškolka) je nově barevně odlišen stav jednotlivých omluvenek – nezpracovaná – černě, zamítnutá – červeně, vyřízená – zeleně.
  • Aktualizovány číselníky MŠMT k 12. 7. 2021 (jedná se zejména o číselníky RASO, RADV a RAKK).
  • Na formulářích s HTML editory (např. uzávěrka třídního, uzávěrka učitele apod.) došlo ke změně textů poznámek ohledně psaní tvrdých (nedělitelných) mezer, tak aby odpovídali aktuálnímu způsobu vkládání.
  • Upraveno zobrazení názvu organizace/školy na formuláři „Výsledek zápisů do MŠ“ pro zřizovatele. Pokud je v rámci organizace evidováno více mateřských škol (pracovišť), pak se na formuláři místo názvu organizace zobrazuje název školy (pracoviště).
  • Na formuláři „Hodnocení v předmětu“ již nedochází k chybě, pokud pro daný úvazek (vyučujícího, předmět, třídu) neexistuje žádné hodnocení.
  • Na formuláři „Opravné a komisionální zkoušky“ bylo opraveno dotahování příjmení a jména žáka/studenta z historie s ohledem na datum zobrazení.
  • Nové šablony pro import dat do modulu „Zápis“ a do školní matriky pro mateřské školy.
  • Opravena chyba při mazání účtu uživatele, který má vazbu na externí systémy (např. Office 365, Rozvrh Bakaláři apod.).
  • Oprava exportování tiskových sestav do PDF formátu při zaškrtnutém příznaku „Otevřít po exportování“.
  • Úpravy v rozhraní pro aplikaci Rozvrh Bakaláři – nyní jsou předávány pouze místnosti označené jako aktivní a nejsou již ořezávány zkratky místností.
  • Optimalizováno načtení dat při importu dat z IS Certis na formuláři „Import dat z IS CERTIS“.
  • Úprava tiskové sestavy „Seznam žáků ve třídách – testování COVID-19“ – upraveno pole důvod na hodnotu „Žák byl očkován nebo je v ochranné lhůtě 180 dnů od prodělání onemocnění na COVID-19“.
22. 6. 2021 – nasazena distribuce K0737.0.1
  • Na formuláři „Převod úvazků mezi obdobími“ je nyní možnost hromadně zrušit označení úvazků kliknutím v záhlaví (tak jak je zvykem na jiných formulářích).
  • Oprava chyby zápisu docházky na školní akci – pokud byla školní akce definována na skupiny třídy, pak nebylo možné evidovat docházku. Nově to již možné je.
  • Optimalizace vstupu na formulář „Omlouvání absence“.
14. 6. 2021 – nasazena distribuce K0736.0.0
  • V modulu „Zápis“ se při převodu elektronických přihlášek do evidence uchazečů nastavuje nyní automaticky i pohlaví dle rodného čísla.
  • Úprava funkce ukončení úkolu v modulu „Úkoly“. Pokud dojde ze strany učitele k ukončení úkolu (nastaví příznak „Ukončený úkol“), tak žáci, kteří dosud úkol nevypracovali nemohou úkol odevzdat a ti, co ho již vypracovali, vidí jejich vypracování úkolu.
  • Zabránění možnosti zobrazení obsahu stránky (stránka v cache prohlížeče) po odhlášení a následném stisku tlačítka „Zpět“ v internetovém prohlížeči.
  • Vylepšení dashboardu „Třídy“ pro MŠ (aplikace Digiškolka) – pokud má přihlášený uživatel přístup na formulář „Třídy“, pak může přejít na tento formulář kliknutím na název dashboardu. Pokud má uživatel přístup k zápisu do třídní knihy MŠ vybrané třídy, pak může kliknutím na stav „Zapsáno“/“Nezapsáno“ přejít na zápis do třídní knihy MŠ dané třídy.
  • Do výpočtů průměrné známky pro maturitu zdravotnických a sociálních oborů v tiskové sestavě „Průměrné hodnocení pro maturitu pro zdravotní/sociální obory“ byl zahrnut výpočet pro pětileté a tříleté obory (dálkové studium).
  • Opraveno načítání údaje „Příznak konané zkoušky“ u výsledků maturitních zkoušek na formuláři „Import dat z IS CERTIS“.
  • Oprava zobrazení dashboardu s nepřečtenými zprávami v případě, že byl zadán dlouhý předmět zprávy (již se nezobrazuje vodorovný posuvník).
  • Optimalizace vstupu na formulář „Hodnocení v předmětu“.
  • Optimalizace výběru úvazků na formuláři „Uzávěrka učitele“.
22. 6. 2021
  • Úprava tiskových sestav „Vysvědčení o absolutoriu ve vyšší odborné škole (bianco)“ a „Vysvědčení o absolutoriu v konzervatoři (bianco)“ – odstranění položky „Státní občanství“, které se už dle vyhlášky č. 300/2018 Sb. na tiskopisech nevyskytuje.
28. 5. 2021 – nasazena nová distribuce K0735.0.1
  • Pro dítě zařazené do školy typu MŠ se nově ve školní matrice skrývají položky místo, okres a stát narození, číslo OP a číslo pasu a mobilní telefon.
  • Vylepšení práce s filtrem ve všech evidencích – pokud se začne do pole filtru s hodnotou psát, pak se automaticky předvyplní první podmínka v kritériu (tj. „Začíná na“ popř. „=“), pokud ještě nebyla zadána.
  • Při zakládání nového žáka/studenta na formuláři „Žáci/studenti“ se již nezobrazuje tlačítko pro přechod na složení třídy (tlačítko v té chvíli nemělo význam).
  • Na formulář „Zápis do třídní knihy“ byla doplněna informace o paralelně probíhající školní akci. Zároveň bylo povoleno zadávání docházky na školních akcí s individuálním výběrem žáků/studentů na formuláři „Denní ve třídě“.
  • Na úvodní stránku pro zákonné zástupce a žáky/student byl doplněn nový dashboard, který umožňuje zobrazovat zprávy z informačních kampaní.
  • Na formuláři „Hromadné zadávání známek a absence“ (pouze školy, které jej mají dostupný) je možné u hodnocení předmětů použít i hodnotu „Uznáno“ (hodnota se nenabízí v případě hodnocení na základní škole).
  • Na formuláři „Inventář“ pro evidenci majetku se nově při stisku tlačítka „Nový záznam“ provádí kontrola, jestli je nadefinován alespoň jeden druh majetku. Pokud není, pak se na formuláři provede výpis upozornění s návodem, jak lze druh majetku založit.
  • Oprava formuláře „Zápis do třídní knihy“, aby po datu uzamčení docházky již nebylo možné editovat záznamy v třídní knize v daném pololetí.
  • Opraven výpočet ř. 0110 individuální vzděl. u výkazu S51-01 o zápisu do MŠ.
  • Optimalizace načítání formuláře „Uzávěrka učitele“.
  • Optimalizace výpisů hodnocení pokud je parametr aplikace „Zobrazovat průběžné hodnocení“ nastavený na hodnotu jinou než „Všem učitelům“ (tj. „Vyučujícím předmětu“ nebo „Vyučujícím předmětu a třídním/zástupcům třídních učitelů“).
  • Optimalizace výpočtu výkazů pro zřizovatele.

Školní agenda
snadnobezpečně

Škola Online vám umožní rychle a bezpečně zpracovávat veškerou školní agendu z webového prohlížeče bez nutnosti jakékoliv další instalace.

Školní agenda snadno a bezpečně