Skip to main content

Změny v aplikaci

8. 11. 2022 – nasazena distribuce K0749.0.7
  • Na formulářích se zadáváním a výpisy docházky se změnily barvy pro jednotlivé stavy docházky tak, aby byly jednotné jak v mobilní aplikaci, tak aplikaci webové.
  • Uživatelský parametr „Zasílat třídním učitelům upozornění na narozeniny jejich žáků“ se nyní nabízí i pro samostatné mateřské školy v aplikaci DigiŠkolka.
  • V případě nastaveného parametru aplikace „Použít generátor rozvrhů“ na hodnotu „Rozvrh Bakaláři“, „Rozvrh ASC“ nebo „Rozvrh červený.sk“ se nyní nově na formulářích „Tvorba rozvrhu“ a „Úprava rozvrhu“ zobrazuje upozornění, že není možné provádět úpravu rozvrhu při tomto nastavení parametrů.
  • Při mazání školní akce typu „zrušení výuky“ se nyní nově v modálním okně zobrazuje informace, jak lze opětovně obnovit rozvrh v období školní akce po smazání tohoto typu školní akce.
  • Byla upravena vizuální podoba e-mailové zprávy s registračními údaji pro žáky/studenty/zákonné zástupce (zaslání PINu).
  • Na formulář „Přehled žáka/studenta“ byl přidán výběrový seznam se žáky/studenty, kteří byli zobrazeni na formuláři „Školní matrika“, a tlačítky, která umožňují rychlý přechod mezi žáky/studenty bez nutnosti se vracení na jejich karty.
  • Při nechtěnému znovu odeslání objednávky průkazu nebo při přenačtení stránky na formuláři „Objednání průkazů ISIC, ITIC a ALIVE“ (menu Výstupy – Export dat) se nyní nově vypíše chybová hláška.
  • Pokud je na formuláři „Opravné a komisionální zkoušky“ (menu Hodnocení – Uzávěrky) hodnota výsledného „Hodnocení v předmětu:“ nastavena na „Omluvil se“ nebo „Nedostavil se“, pak nově nejsou aktivní zaškrtávací pole „Nahradit uzávěrku v předmětu“, „Nahradit uzávěrku třídního“.
  • Byl upraven formulář „Odchod žáků/studentů“: Pole „zobrazit i děti/žáky/studenty s ukončeným vzd. bez předepsané zkoušky“ nyní zobrazuje i žáky/studenty, kteří ukončily vzdělávání způsobem „Nepostoupení do vyššího ročníku, nesplnění podmínek pro konání zkoušky“.
  • Na formuláři „Evidence uchazečů“ (menu Přijímací řízení – Přijímací zkoušky) již není povinné zadání zákonného zástupce.
  • Na formuláři „Elektronická omluvenka“ pro zákonné zástupce byl ošetřen vícenásobný stisk tlačítka „Odeslat omluvenku“.
  • Opravena chyba při ukládání školní akce na formuláři „Školní akce“ v případě uživatele, který má uživatelské jméno delší než 50 znaků.
  • Upraveno ukládání hodnot v číselníku „Stupnice hodnocení“ – při uložení jsou odstraněny mezery na začátku a na konci zadané známky.
  • Úprava šablony pro odesílání přihlašovacích údajů (PINů) pro zákonné zástupce v aplikaci Digiškolka.
  • Opravena nemožnost smazání uložené zprávy s přílohou.
  • Oprava zobrazování suplovaného dozoru v kalendáři za specifických okolností.
  • Na formuláři „Uzávěrka učitele“ (menu Hodnocení – Uzávěrky) se nyní v tooltipu pod ikonou „i“ správně zobrazuje komisionální zkouška pouze z předmětu, ze kterého právě provádíme uzávěrku.
  • Oprava zápisu do třídní knihy – Pokud se zápis do třídní knihy prováděl přes životní situaci „Zapsat do třídní knihy“ nebo se přes formulář „Zápis do třídní knihy“ použije tlačítko „Vybrat hodinu z rozvrhu“ a jednalo se o zápis na suplovanou hodinu, pak se nelogicky kontrolovala i hodnota parametru „Umožnit zadávání hodnocení i na suplovaných hodinách“. Pokud byl parametr nastaven na hodnotu „Ne“, pak aplikace nedovolila provést zápis do třídní knihy na suplovanou hodinu. Nyní již k této situaci nedochází.
  • Při přepnutí do jiného školního roku se příznak „Pouze aktivní k datu“ na formuláři „Školní matrika“ přednastavuje dle „chytrého data“.
  • Oprava zobrazování hodnocení, která se mají zachovat, při ukončování žáků/studentů na formuláří „Složení třídy“ (volaný z formuláře „Třídy“).
  • Oprava přípony stahované šablony při stahování na formuláři „Šablony“ (menu Správa aplikace – Import dat).
  • Oprava pádu formuláře „Dozory učitelů“ (menu Rozvrh a suplování – Dozory) v případě neexistence některých uživatelských parametrů.
  • Opraveno zobrazení dnů na formuláři „Plán práce“ v 1. týdnu školního roku v případě, kdy je týden neúplný.
  • Opraven import rozvrhu z aSc Rozvrhy na formuláři „Import dat z aSc Rozvrhy“ v situaci, kdy je v číselníku tříd uveden stejný vyučující jako třídní učitel i jako zástupce třídního učitele.
  • Oprava pádu exportu do MS Excel na formuláři „Žáci/studenti v úvazcích dle učitele“ (menu Rozvrh a suplování – Statistiky a přehledy).
  • Oprava API pro import dat z aplikace Rozvrh Bakaláři v případě pokud jsou neimportovány kompletní úvazky.
  • Oprava zobrazování úvazků na formuláři „Hodnocení v předmětu“ v případě použití filtru na položku „Učitel“.
  • Oprava při mazání přílohy v neodeslaných zprávách (konceptech). Příloha se již korektně smaže a zpráva se dále uloží nebo odešle příjemci bez přílohy.
  • Opraven pád formuláře „Zařazení uchazečů do tříd“ v modulu „Zápisy“ v situaci, kdy mají jeho zástupci stejné jméno a příjmení.
  • Oprava povinnosti pole „Název“ na formuláři „Místnosti“ (menu Správa aplikace – Číselníky) v režimu seznamu.
  • Oprava pádu formuláře „Dělení třídy na skupiny“ (formulář volaný z číselníku „Třídy“) v případě, kdy není vyplněn název dělení.
  • Oprava zobrazování adresy zákonného zástupce na formuláři „Účastníci v oddělení“ v modulu Školní družina/klub v případě, že zákonný zástupce nemá zadánu ulici.
  • Opraveno chování stránkování na formuláři „Elektronické omluvenky“ pro třídní učitele v mateřské škole.
  • Opraveno nabízení volných učitelů na formuláři „Zadávání suplování“. Nedocházelo k uvolnění učitele v případě, že byl vybrán na hodinu jako suplující a následně byl na této hodině suplující učitel změněn.
  • Opraven formulář „Nezapsané hodiny“ (menu Třídní kniha – Statistiky a přehledy). Na formuláři byla v případě zadání výpisu na jeden den chybně vypsána i nezapsaná hodina, která se vypisovat neměla (třída měla v ten den zaevidovanou absenci).
  • Opravena validace rodného čísla na formuláři „Učitelé“ (menu Evidence osob – Zaměstnanci školy).
  • Oprava popisku „narozené 31.8.2018 a dříve“ v tabulce „XXVII. Žádosti o přijetí do MŠ“ u výkazu „Výkaz S1-01 o MŠ“. Nyní se generuje v závislosti na datu, ke kterému se report počítá.
  • Oprava přetékání textu na detailu zprávy na formuláři „Odeslané zprávy“ v případě, že je text zprávy nebo předmět zprávy příliš dlouhý.
  • Oprava výběru žáků/studentů pro skupinu „Nezařazení“ při výběru adresátů na formuláři „Odeslat zprávu“ v modulu Komunikace.
  • Optimalizace načítání příjemců při jejich výběru na formuláři pro odesílání zpráv z aplikace.
  • Optimalizace metody „ExportSeznamOsob“ ve webových službách Školy OnLine (SOLService).
  • Nové funkce pro využití v rámci navrhování tiskových sestav. V současné chvíli jsou to funkce pro formátování kódu oboru, rodného čísla, adresy (jak jednořádkové, tak více řádkové) a formátování jména včetně titulů. Tyto funkce naleznete v návrháři tiskových sestav na záložce „Slovník“ pod „Funkce Škola Online“.
  • Nová tisková sestava pro mateřské školy s názvem „Docházkový list pro MŠ – tabulka s docházkou“. Tato sestava vypisuje data zaevidovaná v modulu Docházka.
  • Úprava tiskové sestavy „Třídní kniha pro MŠ“ s ohledem na nový parametr „Symboly pro evidenci docházky“. Zároveň provedeny úpravy sestavy s ohledem na evidenci více třídních učitelů u MŠ.
  • Upraveny tiskových sestav pro modul „Příjímací řízení“ tak, aby správně fungovaly s novou verzí Stimulsoft. Vyřešeny problémy netisku uchazeče při neexistenci zákonného zástupce, opravy nadpisů a další drobné vizuální opravy. Jedná se o tyto sestavy:
    1. Adresní štítky – zákonný zástupce uchazeče z přijímacího řízení
    2. Dopisní obálka C5 (229×162) – zákonný zástupce uchazeče z přijímacího řízení
    3. Dopisní obálka C6 (162×114) – zákonný zástupce uchazeče z přijímacího řízení
    4. Dopisní obálka DL (110×220) – zákonný zástupce uchazeče z přijímacího řízení
    5. Počty uchazečů dle předchozí školy (SŠ, KON, VOŠ)
    6. Počty uchazečů dle předchozí školy po oborech (SŠ, KON, VOŠ)
    7. Počty uchazečů dle školních let (SŠ, KON, VOŠ)
    8. Počty uchazečů dle výsledků přijímacího řízení (SŠ, KON, VOŠ)
    9. Poštovní podací arch pro přijímací řízení
    10. Pozvánka k přijímacím zkouškám
    11. Rozhodnutí o nepřijetí – pro tisk z evidence uchazečů (KON)
    12. Rozhodnutí o nepřijetí – pro tisk z evidence uchazečů (SŠ)
    13. Rozhodnutí o nepřijetí – pro tisk z evidence uchazečů (VOŠ)
    14. Rozhodnutí o nepřijetí (KON)
    15. Rozhodnutí o nepřijetí (SŠ)
    16. Rozhodnutí o nepřijetí (VOŠ)
    17. Rozhodnutí o přijetí – pro tisk z evidence uchazečů (KON)
    18. Rozhodnutí o přijetí – pro tisk z evidence uchazečů (SŠ)
    19. Rozhodnutí o přijetí – pro tisk z evidence uchazečů (VOŠ)
    20. Rozhodnutí o přijetí (KON)
    21. Rozhodnutí o přijetí (SŠ)
    22. Rozhodnutí o přijetí (VOŠ)
    23. Seznam uchazečů s kontakty (SŠ, KON, VOŠ)
    24. Seznam uchazečů s kontakty přes kola a termíny (SŠ, KON, VOŠ)
    25. Seznam uchazečů s trvalým bydlištěm (SŠ, KON, VOŠ)
    26. Seznam uchazečů s trvalým bydlištěm přes kola a termíny (SŠ, KON, VOŠ)
    27. Seznam zákonných zástupců uchazečů s datovými schránkami (SŠ, KON, VOŠ)
    28. Výsledky přijímacího řízení – vývěska po oborech
    29. Výsledky přijímacího řízení – vývěska po termínech
    30. Výsledky přijímacího řízení dle zadaných kritérií
  • Opravena sestava „Přehled absence žáků pro školní jídelnu“, kde se chybně zobrazovaly počty hodin absence.