Skip to main content

Změny v aplikaci

22. 3. 2024

Změny a rozšíření v aplikaci

  • Byla provedena aktualizace komponent Stimulsoft. S ohledem na tuto aktualizaci došlo k úpravě tiskových sestav vztahujících se ke školní matrice, Vysvědčení a výpisů z vysvědčení, Rozvrhu a suplování a dalších.
  • V menu Hodnocení – Statistiky a přehledy vznikli nový formulář Kontrola uzávěrek pro kontrolu uzávěrek administrátorem.
  • Na formuláři Přijaté zprávy se Zákonným zástupcům s více dětmi na škole zobrazuje informace o tom, jakému dítěti zpráva náleží viz pole Určeno pro.
  • Na formuláři Doporučení pro vzdělávání je uživatelům umožněno vkládat přílohy pro doporučení ke vzdělávání. Zároveň došlo k rozšíření zobrazovaných informací na seznamu doporučení o platnost doporučení (Datum do) a ikonu sponky, která signalizuje připojení přílohy k doporučení.
  • Na formuláři Poznámka na žáka byl přidán sloupec pro zobrazení informací, kdo poznámku zadal včetně data a času zadání.
  • Na formulář Seznam sestav a záložce tiskové sestavy Školy Online byly přidány nové náhledy tiskových sestav pro tisk vysvědčení a výpisů z vysvědčení
  • Na formuláři Žáci/studenti ve školní matrice došlo k rozšíření položek pro export dat do Excelu o položky Poznámka – předchozí vzdělávání, Část školy, Kontaktní adresa – kraj bydliště.
  • Na vybraných formulář došlo k úpravě funkčnosti pro hromadné označování výběru záznamů. Na formulářích byly umístěny v záhlaví seznamu checkboxy, které slouží k hromadnému označování a odznačování výběru záznamů v seznamech. K úpravě došlo např. na formuláři Převod úvazků mezi obdobími (v menu Správa aplikace – Převod dat), Zadání hodnocení (menu Hodnocení – Nové hodnocení), Hromadné nastavení žáků/studentů, Tisk vysvědčení (menu Výstupy – Vysvědčení), Tisk přehledu hodnocení (menu Výstupy – Přihlášky k dalšímu vzdělávání), Evidence školních akcí (menu Rozvrh a suplování – Školní akce).
  • Na formuláři Odeslat zprávu byla nasazena nová funkčnost umožňující individuální výběr adresátů prostřednictvím tzv. našeptávače.  Pokud uživatel začne psát do příslušného pole pro vyhledávání první písmena hledaného příjmení, nabízí se seznam dostupných uživatelů, kterým je možno odeslat zprávu. Pomocí ikonek se symboly je pak rozlišeno, zda se jedná o žáka, rodiče nebo učitele.
  • Na formulář Informace k výuce byla nově přidána možnost formátování textu pomocí HTML
  • Byly upraveny tiskové sestavy „Počty známek v předmětech třídy (na šířku)“ a „Počty známek v předmětech třídy (na výšku)„. Sestavy nově nezapočítávají „prázdné“ (nezadané) známky (situace, kdy je žák pouze zahrnut do hodnocení, ale známka udělena nebyla).
  • Na formuláři Tvorba rozvrhu bylo upraveno chování systému při přesunutí hodiny s jinou definicí času. Při nastavení změny času výuky vyvolaném funkcí „Definovat čas výuky“ v kontextovém menu na hodině a následném posunutí hodiny na jiné místo v rozvrhu se předchozí čas resetuje. Po vygenerování rozvrhu je respektován nový čas výuky.
  • Na kartě žáka a záložce Zákonní zástupci dítěte/žáka byla přidána položka Poznámka. Toto pole je editovatelné a vztahuje se k danému zákonnému zástupci. Velikost pole si uživatel může přizpůsobovat zadanému textu.
  • Na formuláři Evidence školních akcí je možné zadat veřejné informace o školní akci, text je možno zároveň formátovat. Informace vložená do pole Informace o akci je následně zobrazena v rozhraní žáků a rodičů.
  • Na formuláři Evidence školních akcí byla upravena funkčnost tlačítka „Uložit a vytvořit oznámení“. Po otevření modálního okna s výběrem kategorií příjemců si uživatel vybírá kategorii příjemců, kterým požaduje oznámení odeslat.
  • Na formuláři Evidence školních akcí je nově umožněno filtrování akcí na třídu.
  • Na formuláři El. Omluvenky byla doplněna na exportu do Excelu z el. omluvenek do položka upřesnění
  • Na formuláři Export ze školní matriky na MŠMT, Kontrola Exportu bylo nově umístěno tlačítko s ikonou oka, které zobrazí formulář Přehled žáka/studenta a umožní tak rychlejší přístup k informacím o evidenci vzdělávání žáka a případnou opravu chybně zaevidovaných údajů.
  • Na formuláři Elektronické omluvenky je nově možnost filtrovat omluvenky dle žáka
  • Na formuláři Poznámky žáka/studenta bylo upraveno oprávnění uživatelů k mazání poznámky žáka v třídní knize. Administrátoři systému mají právo editovat nebo mazat poznámky všech žáků, třídní učitelé a jejich zástupci mají oprávnění ke smazání poznámky ve vlastní třídě a uživatel s rolí učitel má oprávnění k mazání poznámky, kterou zadal. Přístup k zobrazení všech poznámek zůstává beze změn, i nadále mají oprávnění všichni učitelé.
  • Na formuláři pro Odeslání nové zprávy mají zaměstnanci školy možnost přeposlat přijatou zprávu prostřednictvím tlačítka Použít znovu.
  • Při zadávání opravných a komisionálních zkoušek na formuláři Opravné a komisionální zkoušky se nabízejí předměty, které jsou definované v úvazku nebo podle zadaných uzávěrek.