Skip to main content

Změny v aplikaci

2. 5. 2022 – nasazena distribuce K0744.0.4
  • Na formulářích „Evidence uchazečů“ (v modulu Zápis a modulu Přijímací řízení) je nově připravena funkčnost pro dohledání datových schránek pro uchazeče a jejich zákonné zástupce (u pole „Datová schránka“ je ikonka s lupou).
  • Na formuláři „Zadávání suplování“ v sekci „Hodiny k řešení“ je možno nově do sloupců „Učitel“, „Typ suplování“ a „Místnost“ vložit prázdnou položku (je možné opravit nechtěně zadané suplování bez nutnosti jeho ukládání a následného výmazu).
  • Na formuláři „Zadávání obecného suplování“ (volaný z formuláře „Zadávání suplování“ tlačítkem „Obecné suplování“) je dostupná nová funkčnost – po výběru třídy je možné tlačítkem „Nová skupina“ vytvořit nad vybranou třídou zcela novou skupinu, případně je nově možné pro náhradní hodinu vytvořit jednorázový seminář, tzv. „individuální výběr“. Novou funkčností je možné řešit např. suplování pro lyžařský výcvik bez nutnosti opuštění formuláře „Zadávání obecného suplování“.
  • Hromadná akce „Kopírování karty“ na školní matrice byla upravena tak, aby se při kopírování karty žáka/studenta nabízeli ke kopírování i položky adresy „část obce“ a „městská část“ (u adresy trvalé, přechodné i kontaktní). Zároveň má nově uživatel možnost na formuláři kopírovat i vazbu na existujícího zákonného zástupce.
  • Na zápisu do třídní knihy byla doplněna nová indikace, že v místnosti probíhá poslední „hodina“ v daný den. Indikace je na formuláři znázorněna ikonou klíče vpravo od výběru vyučovací hodiny a upozorňuje zapisující osobu, že by měla být učebna po ukončení výuky zamčena – již v ní neprobíhá a ani nebude probíhat v daný den žádná další výuka. Indikace se zobrazuje pouze v případě, že je zapisováno v den výuky.
  • Pokud se uživatel žák/student nebo zákonný zástupce registruje do aplikace, tak jej nově při psaní uživatelského jména upozorňujeme, že zadané uživatelské jméno již existuje. Stejná funkčnost byla doplněna i na formulář pro zakládání uživatele skrze aplikaci.
  • Nově lze na formuláři „Absence zdrojů“ přejít rychle k řešení suplování tlačítkem „Uložit a přejít na suplování“, po jehož stisku dojde k uložení absence a přechodu na formulář „Zadávání suplování“.
  • Na formuláři „Přehled žáka/studenta“ (volaný ze školní matriky) se nově zobrazuje i celkový průměr žáka/studenta dle uzávěrek.
  • Na formulářích „Učitelé“, „Vychovatelé“ a „Ostatní uživatelé“ bylo sjednoceno zadávání adres a zároveň byl doplněn našeptávač adres.
  • Na formuláři „Odeslané zprávy“ v tabulce s příjemci zprávy došlo ke změně zobrazení ve sloupci „Příjmení a jméno (třída)“. Pokud má příjemce kategorii „Zákonný zástupce“, tak se za příjmením a jménem zástupce zobrazí v závorce jeho děti (žáci/studenti, u kterých je zástupcem). Zobrazí se platné příjmení, jméno a třída žáka.
  • Na kartě žáka/studenta (formulář „Žáci/studenti“) je několik položek, kde se nabízí číselník RAST (státy, státní občanství, adresy apod.). Nyní se na těchto polích nabízí nový seznam hodnot, který obsahuje dvě sekce: 1) Nejčastěji používané – Zde se nabízí 5 nejčastěji používaných hodnot z číselníku RAST; 2) Vše – Zde jsou všechny položky z číselníku RAST jako doposud.
  • Byl vytvořen nový formulář „Evidence dětí zapsaných na jiné škole“ (je určen pro zřizovatele i pro jednotlivé školy). Slouží k evidenci dětí, které jsou spádové na dané škole nebo pro daného zřizovatele a škola/zřizovatel se dozvěděli, že dítě bylo přijato do jiné školy. Jedná se o informaci podle §34a nebo §36 školského zákona (pokud je dítě přijato na jinou než spádovou školu, oznámí ředitel této školy tuto skutečnost řediteli školy spádové). Pokud je formulář v aplikaci školy (ne zřizovatele) a škola není evidována pod zřizovatelem, pak se nebude zobrazovat tlačítko [Výběr ze seznamu spádových dětí].
  • Synchronizace s Office 365 nyní neprobíhá na základě správcovského účtu v Office 365, ale na základě API rozhraní MSGraph, kdy škola má nadefinovánu aplikaci pro komunikaci s API rozhraním s příslušným Tenant Id, Client Id a Client Secret a nastavena příslušná práva pro aplikaci.
  • Nově je v aplikaci možné nastavovat kompletně všechny parametry týkající se propojení s Office 365 a Google Apps. Byl upraven stávající formulář „Nastavení Online schůzek“, který je nyní určen pouze pro nastavení propojení s Google Apps a jmenuje se nově „Nastavení Google Apps“. Dále byl vytvořen nový formulář čistě pro nastavení propojení s Office 365, který se nazývá „Nastavení Office 365“, kde se nastavují všechny parametry pro propojení s Office 365 včetně nastavení online schůzek. Zároveň se na formuláři „Nastavení Office 365“ při stisku tlačítka „Uložit“ kontroluje nastavení přímo vůči Office 365 a zobrazují se případné chybové hlášky v případě zadání špatného TenantId, ClientID nebo Client Secret. Oba formuláře naleznete v menu Správa aplikace – Správa Office 365 / Google Apps.
  • Na formuláři „Žáka/Studenta v období“ v menu „Třídní kniha – Zadávání absence“ se nově u hodin, kde má žák/student vyznačenu absenci a v dané době nemá evidovanou výuku, zobrazuje ikonka vykřičníku. Učitel tak může snadno nalézt hodiny daného žáka/studenta, které neproběhli a vyznačit u nich příslušný stav.
  • Na výpisu hodnocení žáka/studenta je opravena chyba, kdy nebylo možné zobrazit hodnocení žáka, který již není žákem/studentem školy.
  • Opraven export do excelu na formuláři „Zkušební komise“ v modulu Maturity, závěrečné zkoušky a absolutoria.
  • Oprava upozornění při zápisu do třídní knihy na paralelně probíhající školní akci. Chybně se nevypisovali všichni žáci/studenti (všech tříd), účastnící se školní akce.
  • Optimalizace načítání informace o nezapsané předchozí hodině na formuláři „Zápis do třídní knihy“.
  • Optimalizace načítání formuláře pro zadávání hodnocení.
  • Optimalizace načítání formuláře „Plán práce“.
  • Vytvořeny nové tiskové sestavy pro zápis MŠ a ZŠ pro Lex Ukrajina na základě vzorů od MŠMT pro ukrajinsky mluvící zákonné zástupce. Tyto sestavy jsou pouze doplňkové k oficiálním českým sestavám. Jedná se o tyto sestavy:
    1. Žádost o přijetí k základnímu vzdělávání (údaje z evidence uchazečů) – ukrajinsky
    2. Rozhodnutí o přijetí (ZŠ) – ukrajinsky
    3. Rozhodnutí o nepřijetí (ZŠ) – ukrajinsky
    4. Žádost o přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání (údaje z evidence uchazečů) – ukrajinsky
    5. Rozhodnutí o přijetí k předškolnímu vzdělávání (MŠ) – ukrajinsky
    6. Rozhodnutí o nepřijetí k předškolnímu vzdělávání (MŠ) – ukrajinsky
  • Upraveny některé tiskové sestavy pro zápisy do MŠ – Byla přidána pole „Zdravotní pojišťovna“ a „Číslo pojištěnce“. Jedná se o tyto sestavy:
    1. Žádost o přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání (údaje z elektronické přihlášky)
    2. Žádost o přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání (údaje z evidence uchazečů)
    3. Žádost o přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání s vyjádřením lékaře (údaje z elektron. přihlášky)
    4. Žádost o přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání s vyjádřením lékaře (údaje z evidence uchazečů)