Skip to main content

Změny v aplikaci

19. 10. 2020 – nasazena distribuce K0728.0.2
  • V případě využívání propojení Školy OnLine s Office 365 lze nyní zakládat Online schůzky nejen na obecných událostech, ale rovněž na všech rozvrhovaných hodinách.
  • Modul „Komunikace“ nyní nově umožňuje hlasování prostřednictvím zpráv. Uživatel má možnost na formuláři „Odeslat zprávu“ zaškrtnout příznak „Použít hlasování“, pomocí kterého označí danou zprávu za hlasovací a následně zvolí typ odpovědi. Uživatel, kterému je zpráva doručena, má pak možnost se k dané zprávě vyjádřit volbou příslušné odpovědi. Více informací, jak tuto funkčnost použít se dozvíte v tomto článku.
  • V modulu „Třídní kniha“ byl vytvořen nový formulář „Poznámka ke třídě“, který umožňuje evidovat obecné poznámky do třídní knihy k dané třídě. Je určen pro obecné poznámky typu: od kdy/do kdy probíhala ve třídě distanční výuka, kdy byla třída poučena o BOZP apod. V tisku třídní knihy budou tyto poznámky na samostatném listu (tato funkčnost bude implementována v další distribuce aplikace). V této souvislosti bylo rovněž provedeno přejmenování stávajícího formuláře „Poznámky v třídní knize“ na „Poznámka žáka/studenta“.
  • Byl upraven formulář „Omlouvání absence“ tak, že umožňuje omlouvání i učitelům odborného výcviku (praktické výuky). Omlouvat mohou pouze hodiny, které mají v definici (na úvazku) uvedeno, že se jedná o praxi a je nastaven parametr „Povolit omlouvání absence učitelům praktického vyučování“ na hodnotu „Ano“.
  • Pokud se nyní uživatel s rolí „Administrátor“ přepne do jiného uživatele, na formulářích se zprávami v modulu „Komunikace“ mu nejsou ve výchozím nastavení zobrazeny žádné zprávy. Zobrazí se mu pouze upozornění, že je přepnutý do účtu jiného uživatele a nemá oprávnění na zobrazení jeho zpráv. Zároveň byl vytvořen nový parametr aplikace „Povolit administrátorovi aplikace náhled na zprávy zaměstnanců“, který umožní toto výchozí nastavení potlačit (resp. nastavit, zda administrátor uvidí/neuvidí zprávy jiného uživatele).
  • Pokud škola používá docházkový systém a je zjištěna absence u více než poloviny žáků/studentů při zápisu do třídní knihy, je zobrazen zapisujícímu uživateli dotaz, zdali chce absenci skutečně přednastavit.
  • Na formulářích pro zadání průběžného hodnocení a zápisu do třídní knihy se nyní nezobrazují žáci, kteří se vzdělávají podle § 38. Jejich seznam je uveden pod tabulkou s textem „Nejsou zobrazeni žáci, kteří plní PŠD podle § 38 ŠZ:“.
  • V případě, že nemá škola aktuálně přidělen žádný souhlas s přístupem do dat školy, je administrátorům v zápatí stránky aplikace Škola OnLine zobrazen odkaz „Udělit souhlas“ pro rychlejší udělení souhlasu.
  • Aktualizace číselníků MŠMT (RASO, RAUV, RAZV).
  • Aktualizace rejstříku škol k 1. 9. 2020.
  • Zamezení vytváření nového žáka/studenta ze životní situace „Přišel nový žák/student“ pro běžného učitele – je informován o funkčnosti pouze pro administrátora.
  • Parametr „Stejné ČVTV může být ve třídě přiděleno více žákům“ je nyní zpřístupněn i pro střední školy a konzervatoře.
  • Upraven export dat ze školní matriky pro MŠMT pro vícenásobné průběhy vzdělávání (žák přišel, odešel, přišel, odešel, … na jedné kartě).
  • Pokud je prováděn zápis do třídní knihy na suplované hodině, je nastaven příznak „suplovaná hodina“. Při výpisu/tisku třídní knihy se pak zobrazuje za jménem učitele text „supl.“.
  • Úprava aplikace, aby při registrace uživatele umožnila zadání hesla delšího než 20 znaků.
  • Zprávy na formuláři „Neodeslané zprávy“ v modulu „Komunikace“ se nyní řadí sestupně podle data změny (pokud existuje) nebo data vložení.
  • Na formuláři „Vyplnění hodnocení“ v modulu „Slovní hodnocení“ se v tabulce s jednotlivými hodnoceními zobrazuje údaj o čase poslední aktualizace odpovědi.
  • Oprava zobrazení pole „Standardní výpůjční doba“ na formuláři „Druhy knihovny“ v modulu Knihovna, tak aby bylo vidět celé zadané (až trojciferné) číslo.
  • Oprava stahování příloh na formuláři „Odevzdání úkolu“ v modulu „Úkoly“ v případě, že se příloha zadání a příloha odevzdání jmenuje stejně.
  • Oprava správného zobrazení týdenního rozvrhu při použití -1 hodiny.
  • Oprava zobrazení místností na záložce „Souhrnné informace“ na formuláři „Školní akce“ – zobrazují se již jen místnosti, které jsou vybrané na záložce „Místnosti“ u dané školní akce a nedochází k jejich duplicitě.
  • Oprava pádu formuláře „Změnový export podpůrných opatření (R 44-99)“ při vícenásobném zařazení žáka/studenta do třídy v jednom školním roce.
  • Vizuální opravy formulářů v modulu „Slovní hodnocení“ s ohledem na nový vzhled.
  • Na formuláři „Výběr tématu ze zadaných hodnocení učitele“ se nyní správně nabízí pouze druh hodnocení z aktuálního školního roku.
  • Opravy nefunkčního exportu do MS Excel na následujících formulářích: a) „Uzávěrky třídního učitele“ – modul „Hodnocení“; b) „Probrané učivo“ – modul „Třídní kniha“; c) „Udělené souhlasy“ – modul „GDPR“; d) „Export uchazečů VOŠ pro MŠMT“ – modul „Export dat“.
  • Oprava nabízení žáků/studentů na formuláři „Provázání účtů s Office 365“. Nyní se nabízení bez ohledu na pole „Stav“.
  • Opraveno přednastavování přítomnosti žáka/studenta na hodině podle docházkového systému (pokud měl více příchodů).
  • Drobné optimalizace načítání formuláře „Kalendář“.
  • Optimalizace načítání formuláře „Úložiště dokumentů“.
  • Objednávání průkazů ISIC, ITIC a ALIVE nyní funguje pouze pro osoby se zadaným datem narození. Pokud nemají datum narození vyplněn, nebudou se exportovat.
  • Optimalizace načítání formuláře „Zápis do třídní knihy“.
  • Optimalizace formuláře „Evidence knih“, konkrétně vstup na „Rezervace“ a „Výpůjčky“.
  • Optimalizace formuláře „Průběžné hodnocení“ (menu Hodnocení – Výpisy hodnocení) pro zákonné zástupce a žáky/studenty.
  • Optimalizace generování katalogového listu.
  • Rozšíření sestavy „Seznam žáků ve třídách se zdravotním postižením (z doporučení pro vzdělávání)“ o tisk typu třídy a identifikátoru znevýhodnění žáka.