Skip to main content

Změny v aplikaci

11. 5. 2023 – nasazena distribuce K0752.0.4
  • Při přihlašování třídního učitele do aplikace se nyní nově zobrazuje upozornění na existenci nezpracované omluvenky, v případě, že nějaká existuje. Zohledňují se pouze ty elektronické omluvenky, které přísluší nějakému žákovi/studentovi ve třídě, kde je daný učitel třídním učitelem. Tj. dialog nevyskočí v případě, že byla omluvenka zadána nějakému žákovi/studentovi ze třídy, kde jsem pouze zástupcem třídního učitele. Nový dialog se zobrazí pouze v případě, že neexistuje žádná nepřečtená zpráva, tento dialog má totiž větší prioritu.
  • Úprava zobrazování informací o počtu nezpracovaných omluvenek v záhlaví aplikace pro učitele. Nyní jsou nad popiskem „Omluvenky“ až dvě čísla. První vyjadřuje, kolik má učitel omluvenek ve třídě (třídách), kde je třídním učitelem. Druhé pak zobrazuje informaci o tom, kolik má omluvenek v jiné třídě (třídách), kde je zástupcem třídního učitele.
  • Z detailu omluvenky na formuláři „Elektronické omluvenky“ (menu Třídí kniha – Zadávání absence) je možné tlačítkem „Přechod na docházku“ nebo „Omluvit“ přejít na absenci žáka/studenta (formulář „Žáka/Studenta v období“). Na formulář „Žáka/Studenta v období“ byla implementována tlačítka „Zpět“ a „Zpět na seznam omluvenek“, která umožňují návrat na formulář s elektronickými omluvenkami. Tlačítko „Zpět“ vrací na detail konkrétní elektronické omluvenky (pokud existuje) a tlačítko „Zpět na seznam omluvenek“ vrací na formulář „Elektronické omluvenky“ v režimu seznamu nezpracovaných omluvenek. Zároveň na formuláři „Elektronické omluvenky“ na detailu omluvenky přibylo za tlačítkem „Zavřít“ nové tlačítko „Odeslat zprávu“, které uživatele přesměruje na formulář „Odeslat zprávu“ a jako příjemce je automaticky vybrána osoba, která byla odesilatelem omluvenky.
  • Na formuláři „Školní matrika“ v sekci „Výběr tříd“ na filtru bylo opraveno zobrazení názvu třídy. Nyní je rozšířeno na 7 znaků tak, aby nedocházelo k ořezávání např. třídy s názvem „VIII. A“.
  • Na formuláři „Absence žáků/studentů ve třídách“ se nyní započítává i absence vyznačená na školní akci typu „S náhradním vyučováním (docházka se eviduje dle školní akce)“.
  • Klasifikaci na formuláři „Uzávěrka žáka/studenta“ lze nyní potvrdit jednotlivě po záznamech (pokud jsou označeny přes CTRL nebo SHIFT). Nejsou-li záznamy vybrány/označeny, funkčnost je zachována, tzn. potvrzují se všechny záznamy.
  • Zamezení automatickým překladům formulářů aplikace ve webových prohlížečích, kdy se např. místo zkratky předmětu „TV“ zobrazilo slovo „televize“.
  • Úprava číselníkového formuláře „Obory vzdělání“ tak, že pokud je druh vzdělávání nastavený na hodnotu „Střední s maturitní zkouškou i výučním listem“, tak je pole „Kód a název doplňujícího oboru“ povinné.
  • Při exportu/importu dat na/z CERMATu v rámci jednotné přijímací zkoušky se mění maximální délka elementu „misto_nar“ z 30 na 35 znaků.
  • Doplněny validační hlášky při exportu matriky MŠ pro MŠMT u položek „Provoz třídy“ a „Bydliště ve spádovém obvodu školy“, pokud nejsou vyplněny.
  • Nově se při změně státu v trvalé adrese na kartě žáka/studenta se při exportu dat matrik na MŠMT vytvoří nová datová věta (rozhodné datum).
  • Na formuláři „Odchod žáků/studentů“ (je dostupný přes tlačítko „Odebrat žáky/studenty“ na formuláři se složením třídy) byla přidána položka „Kód ukončení vzdělávání“ a odebrán příznak „umožnit zadání ukončení žáků vzdělávajících se podle §38 odst. 1, písm. a) ŠZ“.
  • Na formuláři „Export ze školní matriky pro MŠMT“ pro Digiškolku upraveny barvy hlaviček rozbalovacích polí „Nahrát data na server MŠMT“ „Stáhnout data do počítače“, aby odpovídali grafickému vzhledu Digiškoky.
  • Na formuláři „Hromadné nast. Žáků/studentů“ bylo pro děti z MŠ odstraněno nastavování položek „Financování dítěte“ a „Forma vzdělávání“ (tyto položky už nejsou pro MŠ evidované).
  • Na detail formuláře „Evidence uchazečů“ v modulu „Přijímací řízení“ bylo přidáno tlačítko „Vlož příjmení uchazeče“ do záložky „Zákonní zástupci“. Tlačítko se zobrazuje, pokud zákonný zástupce ještě není uložen. Dále se na formuláři „Evidence uchazečů“ nově po stisku tlačítka „Export všech údajů“ exportují údaje o všech zákonných zástupcích evidovaných u uchazeče. Pokud má uchazeč více zákonných zástupců, pak se duplikují následující údaje pro každého zákonného zástupce: Zást. Titul před, Zást. Příjmení, Zást. Jméno, Zást. Titul za, Zást. Datum narození, Zást. Okres, Zást. Ulice, Zást. Číslo popisné, Zást. Číslo orientační, Zást. Obec, Zást. Část obce, Zást. PSČ, Zást. Stát, Zást. Telefon, Zást. Mobilní telefon, Zást. Email, Zást. Datová schránka a Zást. pro doručování písemností.
  • Při převodu dat na nový školní rok v Digiškolce se nyní, nově v případě třídy mateřské školy, pracuje s novými položkami číselníku tříd tj. s poli „Vyučovací jazyk třídy“ a „Provoz třídy“. Dále je při individuálním nastavení složení třídy možné pro dítě z MŠ ukončit vzdělávání s nově platnými položkami číselníku RAUM. Rovněž se při převodu tříd na nový školní rok převádí i třídní učitelé a zástupci třídního učitele
  • Na formuláři „Tisk třídní knihy“ (v menu Třídní kniha MŠ) pro MŠ byl rozdělen parametr „Tisknout denní záznamy o vzděl. činnostech a nepřítomné děti“ na dva: „Tisknout denní záznamy o vzdělávacích činnostech“ a „Tisknout nepřítomné děti“.
  • Aktualizace číselníku adres (RÚIAN) k 31.3.2023.
  • Aktualizace číselníku studijních oborů (RASO) k datu k 28.3.2023. Přidány 2 obory VOŠ: 8242N10 (Konzervace a restaurování užité malby a kresby) a 8242N11 (Konzervace a restaurování předmětů ze dřeva).
  • Na formuláři „Evidence uchazečů“ v modulu „Přijímací řízení“ opraveno formátování pole „Rok maturity“.
  • Oprava chyby v notifikacích domácích úkolů přidělených do budoucnosti.
  • Oprava načítání výběrového seznamu „Třída“ na formuláři „Tisk rozvrhu“ (menu Rozvrh a suplování – Výpisy a tisk rozvrhu) v závislosti na zaškrtnutém checkboxu „Žáci/studenti aktivní k datu“.
  • Oprava vyhodnocování volných učitelů na formuláři „Suplování dozorů“ – za specifických okolností se ignorovalo zadané suplování rozvrhované hodiny.
  • Opraveno zobrazování dotazu pro přednastavení docházky dle záznamů z docházkového systému na formuláři „Zápisu do třídní knihy“ v případě, že již všichni žáci/studenti mají uloženu docházku.
  • Oprava nastavování opakování na formuláři „Školní akce“. Nyní se při pokusu o změnu opakování zobrazí varovné dialogové okno a po jeho potvrzení dojde k přenastavení hodnot na výchozí hodnoty, aby nedošlo k nastavení špatného opakování.
  • Oprava odesílání zprávy na e-mail v případě, kdy je v předmětu vloženo odřádkování (nastává zřejmě pouze na iOS a pouze na některých zařízeních).
  • Opraven export uchazečů do CERTISu – nyní se exportují i uchazeči, kteří nemají vyplněného zákonného zástupce.
  • Opraveno chování formuláře pro objednávky ISIC průkazů – otvírání prázdného okna za specifických okolností.
  • Optimalizace načítání dotazů při vstupu na formulář pro týdenní zápis do třídní knihy (menu Třídní kniha – Třídní kniha – Nový týdenní zápis).
  • Optimalizace načítání data ukončení při exportu žáků/studentů do MS Excel na formuláři „Školní matrika“.
  • Optimalizace přechodu mezi předchozí a následujícím zápisem dané rozvrhové hodiny tlačítky „<“ a „>“ při zápisu do třídní knihy.
  • Optimalizace načítání seznamu úvazků pro výpis hodnocení na formuláři „Hodnocení v předmětu“ (menu Hodnocení – Výpis hodnocení).
  • Upraveny tiskové sestavy pro přijímací řízení SŠ s rozhodnutím o přijetí/nepřijetí s ohledem na dvojobory. Jedná se o tyto sestavy:
    1. Rozhodnutí o přijetí (SŠ)
    2. Rozhodnutí o nepřijetí (SŠ)
    3. Rozhodnutí o přijetí – pro tisk z evidence uchazečů (SŠ)
    4. Rozhodnutí o nepřijetí – pro tisk z evidence uchazečů (SŠ)